Wormen zijn de nieuwe honden

Wormen promoten als ideaal huisdier om de Vlaamse grondwaterinfiltratie te verbeteren

Dit is een creatieve communicatiecampagne gebaseerd op de doordrijver: Vlaanderen verdampt, regenworm to the rescue?

De meeste van deze campagnes zijn pas ontkiemd, maar kregen nog geen voedingsbodem om te groeien. Kriebelen je handen om de schop in de grond te steken? Beschik jij over de juiste middelen om dit idee uit de grond te stampen? Laat ons iets weten!

Vertrekpunt

Wormen kunnen een groot waterprobleem mee 
helpen oplossen: grondwaterinfiltratie. Het zijn 
ook handige beestjes om in je tuin te hebben: je hebt er 
niet veel werk aan, ze houden je tuin en het waterpeil gezond.

Idee

We gaan een campagne lanceren waarbij we wormen 
positioneren als de ideale huisdieren. Zo verkopen we ze in 
dierenwinkels en tuincentra met een totaalpakket: wormen, een 
beetje voedsel, en verzorgingsinstructies.

Online lanceren we een platform met allerhande tips en tricks 
om je wormen te verzorgen. Op social media lanceren we een top 
10 namen voor wormen en organiseren we een wedstrijd die de 
beste grond voor waterinfiltratie beloont.

We maken ook een headset die je in de grond kunt pluggen, 
zodat je af en toe eens naar je wormen kunt luisteren.

Disclaimer

De Vlaamse Milieumaatschappij, De Vlaamse Waterweg, De Watergroep, Aquafin en VITO - Vlakwa hebben de kans gecreëerd om ruimte te geven aan een groep frisse denkers om een systemische kijk op water te ontwikkelen, en zo de watersector uit te dagen om een toekomstbestendig watersysteem vorm te geven. De geformuleerde ideeën zijn niet die van de opdrachtgevers, noch vertolken ze hun standpunten. Ze worden wel als waardevol gezien als inspiratie voor het toekomstig watersysteem.