Dit is een creatieve communicatiecampagne gebaseerd op de doordrijver: Vlaanderen verdampt, regenworm to the rescue?
De meeste van deze campagnes zijn pas ontkiemd, maar kregen nog geen voedingsbodem om te groeien. Kriebelen je handen om de schop in de grond te steken? Beschik jij over de juiste middelen om dit idee uit de grond te stampen? Laat ons iets weten!
Vertrekpunt
Wormen kunnen een groot waterprobleem mee
helpen oplossen: grondwaterinfiltratie. Het zijn
ook handige beestjes om in je tuin te hebben: je hebt er
niet veel werk aan, ze houden je tuin en het waterpeil gezond.
Idee
We gaan een campagne lanceren waarbij we wormen
positioneren als de ideale huisdieren. Zo verkopen we ze in
dierenwinkels en tuincentra met een totaalpakket: wormen, een
beetje voedsel, en verzorgingsinstructies.
Online lanceren we een platform met allerhande tips en tricks
om je wormen te verzorgen. Op social media lanceren we een top
10 namen voor wormen en organiseren we een wedstrijd die de
beste grond voor waterinfiltratie beloont.
We maken ook een headset die je in de grond kunt pluggen,
zodat je af en toe eens naar je wormen kunt luisteren.
Disclaimer
De Vlaamse Milieumaatschappij, De Vlaamse Waterweg, De Watergroep, Aquafin en VITO - Vlakwa hebben de kans gecreëerd om ruimte te geven aan een groep frisse denkers om een systemische kijk op water te ontwikkelen, en zo de watersector uit te dagen om een toekomstbestendig watersysteem vorm te geven. De geformuleerde ideeën zijn niet die van de opdrachtgevers, noch vertolken ze hun standpunten. Ze worden wel als waardevol gezien als inspiratie voor het toekomstig watersysteem.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.